
A bannereket évtizedek óta láthatjuk az online világban, hiszen ezek a különböző méretű hirdetések rengeteg oldalon felbukkannak. A nagyobb napi forgalmat bonyolító siteokon, mint amilyenek a híroldalak, receptkeresők, vagy női magazinok online platformjai, számtalan cég szeretne megjelenni banner hirdetés formájában. Nem titok, hogy ezeknek a siteoknak a bevételük egy része a banner hirdetés után kapott összegekből realizálódik. A banner hirdetés esetében leginkább képpel ellátott hirdetési formáról van szó, amit flash, vagy gif formában hozzák létre. A formátuma és mérete előre meghatározott. Vásárolhatunk konkrétan csak egy oldalon bannereket, de ügynökségeken keresztül csomagban, kedvezőbb áron több siteon is jelen lehet az adott kampányunk hirdetése. Ezzel a módszerrel jóval nagyobb közönséghez juthatunk el. A banner hirdetés célja is több féle lehet, ezt a marketing szakemberek előre meghatározzák. leginkább image hirdetés céljából létrehozott reklámozási forma, melynek legnagyobb előnye, hogy figyelemfelkeltő és bárki számára azonnal értelmezhető. A tervező grafikusok az előre rögzített utasítások szerint készítik el az adott formájú, formátumú és méretű online mozgó reklámokat. Bár még ahogy a címben is utaltunk rá, még mindig népszerű hirdetési forma, de a mára már a felhasználók zömében kialakult úgynevezett banner vakság miatt már csak inkább kiegészítő reklámozásként alkalmazzák.