
Mindenféle céges ügyintézéshez szükség van valamilyen cégdokumentumra, de nem mindig egyértelmű, hogy melyik szerv vagy szolgáltató, mit vár el. A cégkivonat sokféle lehet és természetesen mindegyikre más esetben van szükség. A szakemberek csupán egy típusát nem ajánlják, mégpedig azt, amit az ingyenesen elérhető platformokról lehet letölteni. Ezzel több probléma is akadhat, de a legfontosabb az, hogy egyrészt nem minősül hitelesnek, másrészt az itt megtalálható adatok gyakran már több hónaposak, vagyis nem esnek bele az elfogadható 30 napba. Hiteles cégkivonat akkor kellhet, ha le szeretne ellenőrizni egy céget, hogy nincs-e például felszámolás alatt. Ennek a közhiteles verziója, amely egy nyomtatott formátumú, lepecsételt papír, már egy kicsivel komolyabb ügyintézéshez szokott kelleni, és általában bankok szokták kérni, de a pályázatokhoz is ilyet szoktak mellékelni.
Az E-hiteles cégkivonat egy elektronikus aláírással és időbélyeggel ellátott irat, amely akkor válhat szükségessé, ha az ügyintézés teljes mértékben online történik. Ezt a dokumentumot a bankok is el szokták fogadni, de igénylés előtt, minden esetben érdemes ezt megérdeklődni. Az apostille cégkivonatot általában külföldi ügyintézés esetén érik. Ez kicsivel költségesebb, mint a fent említettek, de ugyanúgy 30 napig felhasználható, és pár órán belül kézbe kaphatja, mint a fent említett verziókat. Amennyiben nem biztos benne, hogy melyik típusú cégkivonat kell Önnek, mindenképpen kattintson a fenti linkre, ahol segítséget kaphat!